vrijdag 12 mei 2017

Just because

Hallo allemaal,

Zoals jullie hebben kunnen lezen wordt de challenge deze maand gesponsord door Beccy's place en is ons thema Bloemen en/of vlinders.
Ik wilde me in dat zelfde thema en met deze sponsor eens echt uitdagen. Op het blog van Beccy's place staan heel veel leuke digi's die je over kunt nemen. (Freebies) en daar is dit er eentje van. Je kunt deze digi hier vinden.


 
Ik heb hem afgedrukt met in het formaat 10,5 centimeter en daar begon voor mij ook gelijk de uitdaging. Zo groot maak ik afbeeldingen eigenlijk nooit, dus ook geen ervaring om zoiets te kleuren.

De afbeelding is gekleurd met faber castell polychromos potloden. Ik gebruikte in eerste instantie de kleurnummers 119, 129 en 142 voor de bloem. Maar ik was helemaal niet tevreden. Het resultaat was heel vlak, niet echt mooi dus.

Gelukkig kreeg ik hulp van dt collega' s Lydia en Annemarie. Zij adviseerde mij o.a. om meer diepte aan te brengen met 263 en 181.

 Dat was een gouden tip. Op deze manier kwam de bloem echt tot leven en kreeg veel meer diepte. 
De steel en bladeren zijn gekleurd met 170, 168, 174 en 181.

Je denkt misschien 181 is een grijze tint, waarom gebruik je die overal voor. Deze grijze tint is heel mooi om de schaduw te verdiepen. In de bloem zit hij in de donkerste stukken verwerkt en dus ook in het blad zit hij om extra schaduw te creeren. Ik daag jullie uit om het ook eens te proberen. Ik ben zelf altijd weer verbaasd wat deze kleur doet met je afbeelding.
Nog even alle gebruikte kleuren op een rijtje
 
Ik heb besloten om de kaart verder heel rustig en basic te houden. Ik heb er alleen een tekststempel bij gemaakt en de afbeelding gemat op zwart en daarna donker roze cardstock.

Ik ben echt heel benieuwd wat jullie van deze kaart vinden en zou bet leuk vinden om jullie reacties te lezen.

6 opmerkingen:

  1. Wat mooi gekleurd!
    Dank je wel voor het advies om de grijze erbij te pakken, ga dat ook proberen.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig gekleurd Aartje en leuk te zien dat jouw uitdaging zo goed gelukt is.
    Lieve groet,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart en bedankt voor de tips.
    Groetjes Ina.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wowww wat ben jij een snelle leerling Aartje! Grandioos mooi gekleurd!
    Mooie CAS kaart trouwens!
    grt Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is super mooi geworden Aartje, ik kijk uit naar je andere uitdagingen.

    groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor het achterlaten van een reactie