zaterdag 16 juli 2016

If Love is a petal, i'll send you a flower


Ik heb de bloemen gestempeld met zowel rode als groene inkt. Ik wil bij deze bloemen niet teveel de stempel lijnen laten zien en door met kleur te stempelen verdwijnen deze mooi in de afbeelding. Met twee kleuren Derwent Coloursoft potloden heb ik kleur aangebracht op de blaadjes van de bloemen.

Na het kleuren breng  ik met een doezelaar gedoopt in reukloze terpentine met licht rond draaiende beweging het pigment van het kleurpotlood in beweging. Hierdoor verspreid de kleur zich in en op het papier. Je ziet de lijntjes van het kleurpotlood niet meer terug en er ontstaat een mooie egale kleur.



Hier zie je alle bloemen ingekleurd en ik heb nu met twee kleuren groen de blaadjes gekleurd. Ook deze blaadjes ga ik weer met de doezelaar bewerken zodat de kleuren mooi met elkaar gemengd worden.


 Dit is het eindresultaat. Alle bloemen en blaadjes zijn nu gekleurd.





Gebruikte kleuren Derwent Coloursoft
Paarse bloemen: C140 Deep Fuchsia, C160 Logonberry
Rode bloemen: C120 Red, C180 Blush Pink
Blaadjes: C410 Dark Green, C420

Bedankt voor het kijken en de reacties,




5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige binnenkomer Brenda!
    Dank je voor je duidelijke uitleg!
    grt Angela


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart.
    Bedankt voor de uitleg!
    Groetjes Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart Brenda mooie kleuren heb je gebruikt.
    Lieve groet,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Brenda en wat een super uitleg.

    groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart Brenda en wat een mooie tekst bij deze bloemen.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor het achterlaten van een reactie